Matlagning - Bondbönsoppa

En del saker som frystes in 2013 är fortfarande kvar. Mängder av bondbönor har ännu inte gått åt. När jag kom hem efter jobbet var bondbönsoppan klar. Vilken överraskning, hela familjen gillade.
 
Så här ser receptet ut
koka 3 dl bondbönor och 5 små morötter i vatten med 2 buljongtärningar
under tiden görs en bottenredning av smör och 3 msk mjöl, späd med mjölk
häll av grönsakernas vatten och häll i sopp-redningen
koka ihop en stund
smaka av med salt och peppar
 
Fler rätter med bondbönor väntar framöver. Frysen är full och snart ska nya grejer in.
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Sara (på jobbet)

Tack för tipset, ser jättegott ut! :D

Svar: Om 4 veckor har jag mängder med färska bönor. Det är annat än godis det. Förresten godis. Kolla receptet på fruktläder.
sjlvhushll.blogg.se

2014-07-06 @ 20:06:30
URL: http://helgur.blogg.se
Postat av: Sara (på jobbet)

Godis är gott......... Såg det andra receptet med, gjorde "tyvärr" rabarbersaft på mina sista rabarber, annars hade jag provat! :)

Svar: Det går med vilken frukt/bär som helst
sjlvhushll.blogg.se

2014-07-06 @ 20:17:31
URL: http://helgur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: