Hemmagjord el

Jag har gjort en bastu från scratch med ett tak på lite över 10m2 i söderläge. Tänkte bygga upp ett litet 12V-system för belysning mm. Tänkte testa med denna lilla panel från ClasOhlsson och se hur långt 30W räcker. En tanke är att bygga ut systemet med en liten vattenpump nedsänkt i brunnen som kan drivas direkt på solpanelen och pumpa vatten för bevattning och till guldfiskdammen. Jag får göra det i flera steg tror jag. Startar fler projekt än vad jag avslutar så det är som att in-kön till hjärnan ständigt är full och ut-kön är obefintlig. Flaskhalsen har blivit tiden som kan användas för projekt, eller också lurar jag mig själv... det kan vara effektivitetsproblem eller lathet också. Förhoppningsvis kan solpanelen hjälpa till med bevattning på sikt, så är det ett moment mindre som ska göras.
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Davva

Hey yo, nu har allt köproblemen stigit dig åt huvudet! : )

2014-07-21 @ 00:16:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: