Odlingsrapport - Senap

Brassica Alba. Har den för tredje året. Utsädet är Santa maria senapskorn. En påse räcker till många meter. Jag har 10 meter. Plantorna sitter ganska tätt och är ca 1dm höga. Dom får lite tillskott av kompost. Senapen påminner lite om raps i sätt växtsätt.
 
2013 gjorde vi senapspulver som blev till julsenap. Gjorde två olika senapsorter. I år ska jag skriva om recepten till jul när jag gör dom.
 
Senare idag följer en rapport från självhushållningsresa till Närke. Det bjöds på Coq au vin i emaljerad fransk gjutjärnsgryta.
 


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Har aldrig testat att odla senap men i odlingslådorna därute växer en massa annat och i köket drivs i skrivande stund chili squash och rosmarin upp :)

Svar: Hej NathalieBloggar du också? Chili har jag också en del. Vilka sorter har du?
sjlvhushll.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: